EPSin historiaa

Optimistijollat olivat lasten ja nuorten suosiossa 1960-luvulla. Espoossakin Tapiolan Nuoristoiminnan Tuki ry:n valvonnassa toimi ”optimistikerho”, jonka jollat purjehtivat Otsonlahden vesillä. Kerho kaipasi kuitenkin laajempia toimintamahdollisuuksia, jolloin EPS perustettiin. Nuottaniemeen EPS tuli 1970-luvun alussa. Alkuvuosina junioreiden määrä oli suurempi kuin aikuisjäsenten, mutta  vähitellen jollatoiminnan rinnalle tulivat mukaan myös raskaammat veneet. Nykyinen satama rakennettiin poijukentän tilalle 1980-luvulla silloisten seuran vetäjien merkittävillä panostuksilla. Klubitalon virkaa toimitti aluksi nykyinen Villa Pentry; oma klubitalo rakennettiin 1992. Toimintakeskus, joka paransi merkittävästi juniori- ja kevytvenepurjehduksen toimintaedellytyksiä, valmistui 2000. Nykyisin EPS on ammattimaisesti hoidettu Espoon suurin pursiseura, jossa viihtyvät sekä lapset, aikuiset, kevytvenepurjehtijat, avomerikilpailijat että matkaveneilijät.

EPSBlaad-seuralehti

Seuran viime vuosina ilmestyneen EPSBlaad-seuralehden numerot on kerätty tähän. Lehteen sisältöä ovat tuottaneet toimituskunnan lisäksi hallitus, toiminnanjohtaja, seuran toimihenkilöt ja lukuisat jäsenet  merellisine juttuineen.

EPSBlaad 1-2019

EPSBlaad 2-2019