Purjehduskurssit

Järjestämme purjehduskursseja aikuisille ja teineille Nuottaniemessä. Harrastuksen aloittaminen ei ole iästä kiinni! Kurssiveneenä käytetään yksinpurjehdittavia ILCA (Laser) -jollia radial-rikillä, Zoom8-veneitä  sekä kurssista riippuen myös kolmen hengen 606-veneitä. Kurssin tavoitteena on antaa perusvalmiudet kevytvenepurjehdukseen joko Laser- tai Zoom8-jollalla. Kurssin jälkeen voit aloittaa säännöllisen purjehdusharrastuksen seurassamme! Räätälöimme myös yrityksille ja yhteisöille tiimitapahtumia kevytvenepurjehduksen tiimoilta.

Lisätietoja:

Päävalmentaja Leo Tykkyläinen
leo.tykkylainen [at] espoonpursiseura.fi 050-404 93 30

Nuorten ja aikuisten jollakurssi

Kenelle

Kurssi on tarkoitettu jollapurjehduksesta kiinnostuneille uimataitoisille nuorille ja aikuisille. Kurssiveneenä käytetään yksinpurjehdittavia Laser-jollia radial-rikillä.

Mitä opit

Alkeiskurssin aikana opit purjehduksen alkeet, kuten laittamaan veneen purjehduskuntoon, lähtemään rannasta, purjehduksen perustaidot sekä palaamisen rantaan. Kurssin jälkeen omaat  vaadittavat taidot yksin turvallisesti vesillä liikkumiseen.

Jatkokurssilla jatketaan siitä, mitä alkeiskurssilla opittiin, ja hiotaan taitoja viikonlopun aikana. Jokaisella osallistujalla on oma jolla käytössä.

Mitä tapahtuu

Aloitamme klo 9:00 ja lopetamme lauantaina klo 17:00. Sunnuntaina lopetamme  klo 16:00. Keskellä päivää pidämme lounastauon omia eväitä varten.

Alkeiskurssilla on 2 ohjaajaa, joilla on SPV:n veneilijätutkinto. Jatkokurssilla on yksi ohjaaja.
Opetuskieli on suomi, tarvittaessa englanti.

Päivämäärät ja hinnat

Alkeiskurssi:
240 € (sis. alv 10%) /hlö
Osallistujamäärä: 12 hlö

25.-26.5.2024 ILMOITTAUDU
1.-2.6.2024 ILMOITTAUDU
29.-30.6.2024 ILMOITTAUDU
31.8-1.9.2024 ILMOITTAUDU
14.-15.9.2024 ILMOITTAUDU

Jatkokurssi:
240 € (sis. alv 10%)
Osallistujamäärä: 6 hlö

Kursseja ei ole nyt tarjolla.

Espoon Pursiseura pidättää oikeuden peruuttaa kurssi, mikäli ilmoittautuneiden määrä jää alle puolen yhtä viikkoa ennen kurssin alkamista. Kurssille ilmoittaudutaan täyttämällä ilmoittautumistiedot ja maksamalla kurssimaksu Holvi.com:issa. Ilmoittautumisesta ja maksusta tulee vahvistus sähköpostiin. Ilmoittautumisen yhteydessä kysytään kuvauslupa ja hyväksyntä rekisterin tietosuojaselosteesta, ks. alla.

Nuorten ja aikuisten pienkölivenekurssi 606-veneillä

Kenelle

Kurssi on tarkoitettu purjehduksesta kiinnostuneille uimataitoisille nuorille ja aikuisille.

Mitä opit

Alkeiskurssin aikana opit purjehduksen alkeet, kuten laittamaan veneen purjehduskuntoon, lähtemään rannasta, purjehduksen perustaidot, köliveneen eri roolien tehtävät sekä palaamisen rantaan. Kurssin jälkeen omaat vaadittavat taidot toimia pienköliveneen miehistössä ja liikkua turvallisesti vesillä.

Mitä tapahtuu

Aloitamme klo 9:00 ja lopetamme lauantaina klo 17:00. Sunnuntaina lopetamme klo 16:00. Keskellä päivää pidämme lounastauon omia eväitä varten.

Kurssilla on 2 ohjaajaa, joilla on SPV:n veneilijätutkinto.

Päivämäärät ja hinnat

225 € (sis. alv 10%) / hlö
Osallistujamäärä: 9 hlö

Kursseja ei ole nyt tarjolla.

Espoon Pursiseura pidättää oikeuden peruuttaa kurssi, mikäli ilmoittautuneiden määrä jää alle 6 osallistujan yhtä viikkoa ennen kurssin alkamista. Kurssille ilmoittaudutaan täyttämällä ilmoittautumistiedot ja maksamalla kurssimaksu Holvi.com:issa. Ilmoittautumisesta ja maksusta tulee vahvistus sähköpostiin. Ilmoittautumisen yhteydessä kysytään kuvauslupa ja hyväksyntä rekisterin tietosuojaselosteesta, ks. alla.

Kuvauslupa:

Kurssilaisen tunnistettavan kuvan (ilman nimeä) saa julkaista EPS purjehduskurssista / purjehdusleiristä/ purjelautakurssista kertovissa yhteyksissä EPSin nettisivuilla ja/tai purjehduskoulun facebook-sivuilla. Kuvassa kurssilainen esitetään aina myönteisessä valossa ja kurssin arjelle merkittävissä tilanteissa.

Rekisterin tietosuojaseloste:

Purjehduskurssin / purjehdusleirin/ purjelautakurssin  toimitusehdot

Tapahtuman järjestäjänä toimii Espoon  Pursiseura ry (Y-tunnus: 1015253-4), myöhemmin EPS.
Ilmoittautuminen tapahtuu täyttämällä maksun yhteydessä ilmoittautumislomake ja maksamalla kurssimaksu. Ilmoittautumisesta ja maksusta tulee vahvistus sähköpostiin. Ilmoittautuminen on sitova. Alaikäisen kurssilaisen puolesta ilmoittautumisen tekee huoltaja, ja hän on vastuussa ilmoittautumisesta, tietojen oikeellisuudesta ja maksuista.

Osallistujalta edellytetään uimataitoa. Mahdollisista sairauksista, vammoista tai muista koulutukseen ja osallistumiseen vaikuttavista seikoista tulee neuvotella purjehduskurssin vastuuhenkilön kanssa ennen ilmoittautumista. Aikuisten ja nuorten kurssien osallistujalla pitää olla voimassa vakuutus, joka kattaa itselle, muille osallistujille ja näiden varusteille tai kalustolle aiheuttamansa vahingot.

Purjehduskurssilaisille tarjotaan EPS:n puolesta käyttöön jolla ja veneilyliivit. Jos osallistujia on enemmän kuin jollia, niin osallistujat vaihtelevat vuoroja jollassa. Keliin sopiva vaatetus tulee olla osallistujalla omasta takaa, myös sadekelin varalle.

Purjehdusleirillä EPSin ulkopuoliset osallistujat purjehtivat omalla kalustollaan.

Pääsääntöisesti osallistujat  ovat vesillä jokaisen kurssipäivänä. Mikäli sääolosuhteiden vuoksi se ei ole mahdollista, järjestetään maissa kurssiohjelmaa tukevaa toimintaa.

Ilmoittautumisen peruuttaminen ja muuttaminen

Peruuttaminen tulee tehdä viimeistään kaksi viikkoa ennen kurssin alkua, peruutusmaksu on tällöin 50% kurssimaksusta. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista ei palauteta kurssimaksua. Kurssi/leiri toteutetaan, jos kurssille ilmoittautuu ilmoitettu vähimmäismäärä.