ILCA

ILCA toiminta alkoi EPSillä 2014 ja  toiminta on kasvanut joka vuosi. ILCA (aikaisemmin Laser) on maailman suosituin yksinpurjehdittava jolla, minkä ansioista veneitä on helposti saatavilla. ILCA on Suomen suosituin olympialuokka. Kotimaassa sekä maailmalla on tarjolla paljon kilpailuja.

Tarjolla olevat kolme erilaista rikiä (4, 6 ja 7) takaavat, että vene on sopiva käsiteltävä niin nuorille kuin aikuisillekin. Juniorit ja kevyemmät purjehtijat pystyvät purjehtimaan ILCA 6- ja 4-luokissa. Vaihtamalla ainoastaan alamaston ja purjeen voi helposti ja edullisesti vaihtaa luokkaa. Luokasta toiseen siirtyminen on helppoa, koska ILCA:n ominaisuudet ovat tulleet jo tutuiksi.

Aloittaaksesi ei tarvitse omaa jollaa, vaan voi osallistua ryhmän toimintaan myös käyttäen seuran kahdeksaa yhteiskäytössä olevaa ILCA-jollaa. Kalustomaksu on 300 €/kausi seuran venettä käyttäville.

Harrastuksen jatkuessa moni hankkii oman veneen, joita on tarjolla kohtuulliseen hintaan myös käytettynä. Oman jollan säilyttäminen EPSillä edellyttää kenttämaksun maksamista.

Valmennusryhmiin osallistuminen edellyttää EPS jäsenyyttä (juniori- tai miehistöjäsenyys riittävät) tai sovittaessa jonkin toisen pursiseuran jäsenyyttä. Viikoittaiset ohjatut harjoitukset pidetään toukokuun alusta lokakuun puoliväliin. Heinäkuussa pidetään kesätauko.

Lisätietoja ryhmien valmentajilta ja joukkueenjohtajilta.

ILCA MASTERS

Kokeneempien aikuisten ILCA purjehtijoiden ryhmä, joka harjoittelee edistyneempiä taitoja ja kilpailemista. Ryhmän purjehtijoita kannustetaan osallistumaan lähialueen kilpailuihin sekä kehittämään omia taitojaan.

Harjoitukset maanantaisin klo 17-19.

Valmennusmaksu kaudella 2024 450€. Valmennusmaksu sisältää viikkoharjoitukset.

Valmentajana kaudella 2024 Matias Mikkola.

Joukkueenjohtajana Asko Huumonen.

ILCA MASTERS BEGINNERS

Alkeiskurssin käyneiden taikka muuten lajin pariin löytäneiden aikuisten harrastusryhmä, jossa opetellaan purjehduksen perusteita sekä motivoidaan purjehtijoita kehittämään omia taitojaan.

Beginners ryhmästä voidaan siirtyä oman taitotason / tavoitteiden mukaan ILCA Masters ryhmään.

Harjoitukset tiistaisin klo 17-19.

Valmennusmaksu kaudella 2024 450€. Valmennusmaksu sisältää viikkoharjoitukset.

Valmentajana kaudella 2024 Waltteri Moisio.

Joukkueenjohtajana Asko Huumonen.

ILCA AKATEMIA

Akatemiaryhmä tarjoaa tavoitteellisille nuorille ILCA-purjehtijoille laadukasta, kehittävää ja motivoivaa valmennusta. Ryhmä on tarkoitettu purjehtijoille, jotka tavoittelevat oman osaamisen maksimointia sekä menestystä kotimaisissa ja kansainvälisissä kilpailuissa.

Harjoitukset ovat kolmesti viikossa klo 17 – 20.

Valmennusmaksu kaudella 2024 1150 €. Valmennusmaksu sisältää viikkoharjoitukset ja kotimaan kilpailujen valmennuksen sekä seuran omat leirit.

Valmentajana kaudella 2024 Leo Tykkyläinen.

Joukkueenjohtajana Terhi Evakoski.

ILCA/E-JOLLA/ZOOM JUNIORS

Nuorille purjehtijoille suunnattu ryhmä, jotka haluavat harrastaa purjehdusta kannustavassa sekä kehittävässä ympäristössä. Ryhmässä purjehditaan zoom8, e-jollalla sekä ILCA jollilla. Tavoitteena tarjota nuorille edullinen ja mieluisa ympäristö harrastaa matalankynnyksen purjehdusta. Nuori voi halutessaan osallistua taitotason mukaan myös Akatemian harjoituksiin taikka siirtyä oman taitotason / tavoitteen mukaan eteenpäin Akatemia ryhmiin.

Harjoitukset kesiviikkoisin klo 17-19.

Ryhmä aloittaa toimintansa kaudella 2024

Valmentajana kaudella 2024 Waltteri Moisio.