Optimisti

Optimistijollaa voi purjehtia noin 7–15-vuotiaat.  Moni menestynyt kilpapurjehtija on aloittanut purjehduksen  optimistijollasta (esimerkiksi Silja Lehtinen ja Oskari Muhonen EPSiltä).

Aloittaaksesi ei tarvitse omaa jollaa, vaan voi osallistua ryhmän toimintaan myös käyttäen seuran yhteiskäytössä olevia jollia. Kalustomaksu on 150€/kausi seuran venettä käyttäville.

Harrastuksen jatkuessa moni hankkii oman veneen, joita on tarjolla kohtuulliseen hintaan käytettynä. Oman jollan säilyttäminen EPSillä edellyttää kenttämaksun maksamista.

Valmennusryhmiin osallistuminen edellyttää EPS jäsenyyttä (juniori- tai miehistöjäsenyys riittävät) tai sovittaessa jonkin toisen pursiseuran jäsenyyttä. Viikoittaiset ohjatut harjoitukset pidetään toukokuun alusta lokakuun puoliväliin. Heinäkuussa pidetään kesätauko.

Lisätietoja ryhmien valmentajilta ja joukkueenjohtajilta.

OPTI SINIVIHREÄT

Purjehdusharrastuksen aloittavien lasten ryhmä, jossa opetellaan purjehduksen perusteita helposti lähestyttävien harjoitteiden kautta leikkien ja hauskaa pitäen. Ryhmään tullaan yleensä purjehduskoulun leireiltä.

Ryhmä aloittaa kauden vasta kesäkuun lopulla ensimmäisten leirien jälkeen. Ryhmässä purjehditaan ensimmäinen kesä, jonka jälkeen purjehtijat siirtyvät punamustien ryhmään (tai vanhemmat purjehtijat ILCA/E-jolla/ZOOM Juniors-ryhmään).

Harjoitukset maanantaisin sekä torstaisin 17-19.

Valmentajina Anton Maylett & Linnea Lahtinen

OPTI PUNAMUSTAT

Sinivihreiden kautta kehittyneet purjehtijat, jotka pärjäävät jo pääsääntöisesti omatoimisesti vesillä. Harjoittelevat edistyneempiä ja haastavampia purjehdustaitoja sekä osallistuvat haastaja- sekä kadettikilpailuihin. Ryhmässä voi purjehtija alkuun seuran jollilla, mutta oman jollan hankkimiseen kannustetaan.

Harjoitukset tiistaisin sekä torstaisin 17-19

Harjoitusmaksu kaudella 2024 on 930€/kausi. Valmennusmaksu sisältää viikkoharjoitukset ja optimistijollaliiton kisakalenterin mukaiset kadetti- ja haastajakisat, joihin on riittävästi osallistujia.

Valmentajina kaudella 2024 Anton Maylett & Linnea Lahtinen

Joukkueenjohtajana Vesa Metso

OPTI KILPA

Ryhmä on tarkoitettu tavoitteellisesti purjehtiville nuorille, jotka haluavat kehittyä lajin parissa mahdollisimman pitkälle sekä menestyä niin kotimaan- kuin ulkomaankilpailuissa.

Harjoitukset kolmesti viikossa.

Harjoitusmaksu kaudella 2024 on 1150 €/kausi. Valmennusmaksu sisältää viikkoharjoitukset ja optimistijollaliiton kisakalenterin mukaiset ranking / kadettikisat.

Valmentajana kaudella 2024 Joona Pasanen

Joukkueenjohtajana Sampsa Lönnqvist