Leo Tykkyläinen on aloittanut EPSin päävalmentajana

20.01.2021

Leo Tykkyläinen on aloittanut Espoon Pursiseuran EPS r.y päävalmentajana tammikuussa 2021.

Leo vastaa EPSin urheilutoiminnan valmennuksen organisoinnista, lasten purjehduskoulusta, aikuisten ja nuorten kurssitoiminnasta sekä urheilullisesta yhteistyöstä muiden seurojen, luokkaliittojen ja SPV:n kanssa.

Leo tulee osallistumaan päivittäin seuran valmennustoimintaan tukien eri valmennusryhmien vastuuvalmentajia varmistaen valmennuksen laadukkaan toteutuksen. Seuravalmennuksen keskeinen tehtävä on mahdollistaa jokaiselle purjehtijalle paras tapa harrastaa ja kilpailla omien tavoitteidensa mukaisesti sopivassa luokassa.

”EPSillä jokainen, niin harraste- kuin kilpapurjehtija, on yhtä tärkeä osa seuratoimintaa ja tähän tullaan panostamaan entistä enemmän.” linjaa päävalmentaja Leo Tykkyläinen.

Leolla on vankka kansainvälinen kilpapurjehdustausta eri jollaluokista (optimisti, e-jolla, 470). EPSin kasvattina Leo on toiminut vuodesta 2015 lähtien EPSin optimistijollaryhmien vastuuvalmentajana. Lisäksi hän on valmentanut menestyksekkäästi optimisti- ja e-jollapurjehtijoita lukuisissa kansainvälisissä regatoissa ja toiminut eri arvokisajoukkueiden vastuuvalmentajana MM-, EM- ja PM-kilpailuissa 2017 – 2020.

EPS kiittää Harri Kokkoa EPSin kilpapurjehduksen menestyksekkäästä kehittämisestä päävalmentajana 2014-2020.

Lisätiedot:

Jyrki Koski, Kommodori, EPS (040 577 2133)
Mia Kairi, Urheilutoimikunnan pj., EPS (050 523 4400)
Leo Tykkyläinen, EPS päävalmentaja (050 404 9330)