EPSin syyspurjehdus

Päivä: 26.08.2023

EPSin perinteinen syyspurjehdus ja iltajuhla.

Kisapäivä alkaa kipparikokouksella klo 11, ja sen jälkeen ensimmäinen startti n. klo 12.
Illalla Klubilla saunomista, ruokaa, juomaa ja elävää musiikkia klo 19 alkaen – hyvää seuraa unohtamatta! Tervetuloa mukaan.

Ilmoittautuminen syyspurjehdukseen ja iltajuhlaan: Ilmoittaudu tästä

Syyspurjehduksen tasoituksena käytetään Finrating tasoitusta. Mikäli et tiedä oman veneesi tasoituslukua,
mutta tiedät vanhan LYS luvun laita se tasoitukseen.

Osallistujien tiedot päivitään alle.

KILPAILUOHJEET:

LÄHTÖ: Lähtölinja sijaitsee EPS:n aallonmurtajalaiturin ulkopuolella. Linjaa rajoittavat kaksi punaista poijua. Lähtölinja ylitetään pohjoisesta etelään. Lähtö tapahtuu takaa-ajona ennalta annetun lähtöajan mukaisesti.

MAALI: Maalilinja sijaitsee EPS:n aallonmurtajalaiturin ulkopuolella ja sitä rajoittavat kaksi punaista poijua. Maalilinja purjehditaan etelästä pohjoiseen.

SÄÄNNÖT: Kilpailuissa noudatetaan voimassa olevia ISAF:n kilpapurjehdussääntöjä SPL:n lisäyksin, FinnRating sääntöjä sekä näitä purjehdusohjeita. Lisäksi spinaakkerin ja genaakkerin käyttö kilpailussa on kielletty.

AIKARAJOITUKSET: Vene joka ei ole ylittänyt maalilinjaa klo:20.00 mennessä katsotaan keskeyttäneeksi.

REITIT:

RATASELOSTE n.23,5mpk.

Lähtö

1. Ståra Hallonkobbenin luona oleva punainen lateraaliviitta ja Svartholmenin itäpuolella oleva vihreä lateraaliviitta otetaan oikein.
  2.  Träskholmen jätetään oikealle.
  3. Pohjoisviitta 0.3mpk Kytön pohjoispuolella jätetään oikealle. (huom! se läntisempi)
  4. Vihreä lateraalimerkki n.(60o 02,03’N , 24o 37,91’E) Äspskäristä koilliseen jätetään oikealle (kierretään myötäpäivään).
  5. Pohjoisviitta 0.3mpk Kytön pohjoispuolella jätetään oikealle. (huom! se läntisempi)
  6. Kytön loisto jätetään oikealle.
  7. Rysäkarin etelä-lounaispuolella oleva 4.6m:n matalasta varoittava eteläviitta n.(60o 05,59’N , 24o 49,60’E) jätetään  oikealle (kierretään myötäpäivään).
  8. Kytön loisto jätetään vasemmalle.
  9. Pohjoisviitta 0.3mpk Kytön pohjoispuolella jätetään oikealle (kierretään myötäpäivään). (huom! se läntisempi)

Paluureitti on vapaa seuraavin ehdoin:

• Träskholmen jätetään vasemmalle.
  • Svartholmin itäpuolella oleva vihreä lateraaliviitta ja Ståra Hallonkobbenin luona oleva punainen lateraali-viitta otetaan oikein.
  • Maaliviiva ylitetään.

RATASELOSTE n.19,5mpk.

Merkki 4 Äspskäristä koilliseen korvataan vihreällä jääpoijulla Örskärin pohjoispuolella n.(60o 03,30’N , 24o 41,10’E)

reittikuvaus