Kotisatama

Nuottaniemen venesatamaNuottaniemen venesatamaSeuralla on Espoon Nuottaniemessä korkeatasoinen kodikas satama, jossa on aallonmurtajan takana 452  venepaikkaa. Meillä on Espoon ainoana satamana paikkoja  myös 10 – 15 tonnin sekä 15 – 25 tonnin painoisille veneille.

Kaikki venepaikat ovat aisapaikkoja ja suurin osa niistä  kävelyaisoja. Lisäksi satamassa on muutamia kylkipaikkoja. Kaikilla laitureilla on valaistus, maasähkö, vesi ja langaton internet. Satamassa on myös Espoon kaupungin ylläpitämä septi-imuri. Kaikki laiturit ovat vastikään uusittuja massiivisia ja erittäin stabiileita betonilaitureita. Satamassa on merkittävä määrä ilmaista pysäköintitilaa.

Satama on vartioitu kesät talvet. Talvisin ja kesäiltaisin vartioivat jäsenet ja kesäöisin ulkopuolinen vartiointilike. Lisäksi apuna on kameravalvonta, joka on myös jäsenten käytössä. Käytännön asioissa jäsenistöä palvelevat toiminnanjohtaja sekä kesäkaudella satamaisännät.

EPSin ravintola Villa Pentry ravintola palvelee vierailijoita sataman tuntumassa.

Sataman sääaseman tiedot löytyvät täältä

Vieraslaituri

Nuottaniemi on käyntisatama, jonka vieraslaiturissa voi yöpyä kolmisen venettä kerrallaan. Laituriin pääsee turvallisesti vielä 1.8 metrin syväyksellä. Suurempaa syväystä vaativille veneille on paikkoja seuran muissa laitureissa – näitä voi kysyä satamaisänniltä 044 9016138 (15:30 – 19:30) tai toiminnanjohtajalta 044 7101967.

Yöpymismaksu 20 €/vrk. Maksu suoritetaan vartijalle tai satamaisännälle käteisellä. Yöpymismaksu sisältää WC:t, suihkut, saunan sekä WLANin. Nuottaniemessä on myös makean veden täydennys- ja septityhjennysmahdollisuus. Lähin polttoaineen tankkauspaikka on lahden eteläpuolella puolella Skatalla.

Talvisäilytys

Suurin osa seuran veneistä talvehtii Nuottaniemen telakointialueella, jossa on noin 200 talvisäilytyspaikkaa. Osalla veneistä paikka on naapurisatamassa Suomenojalla, ja osa EPSin kevyemmistä veneistä on talvet Espoon kaupungin Ämmäsmäen talvisäilytysalueella. Telakointi- ja huoltotöitä varten satamassa on jäte- ja ongelmajätehuolto.