Lasten purjehdus- ja veneilykoulu

EPS järjestää erittäin suosittuja lasten purjehdus- ja veneilykursseja koulujen kesäloman aikana Nuottaniemessä. Kurssit purjehditaan seuran optimisti- ja Zoom8-jollilla sekä veneillään seuran moottorivenekalustolla. Kurssit toimivat mainiosti työpäivän mittaisina alku- ja loppukesän harrastuksina.

Kurssin jälkeen toivotamme kaikki tervetulleiksi jatkamaan harrastusta seuran valmennusryhmässä! Voit osallistua heti sini-vihreän ryhmän viikkoharjoituksiin koko loppukauden ajan lokakuuhun asti.

Kenelle

Kurssi on tarkoitettu  7–13-vuotiaille. Osallistujien tulee osata uida, sillä jollapurjehduksessa kaatuminen kuuluu asiaan. Uimataitoiseksi katsotaan lapsi, joka pystyy uimaan 25 metriä uimahallissa.
Nuorten ja aikuisten kurssitarjonta on täällä.

Mitä opit

Alkeiskurssin aikana opit purjehduksen alkeet, kuten laittamaan veneen purjehduskuntoon, lähtemään rannasta, purjehduksen perustaidot sekä palaamisen rantaan. Opit käyttämään peräsintä ohjaamiseen ja skuuttia purjeen ja vauhdin säätämiseen, tekemään vastakäännöksen (venda) ja myötäkäännöksen (jiippi).

Jatkokurssilla opitaan edistyneempiä purjehdustaitoja kuten vastatuuleen (kryssiminen) sekä myötätuuleen (lenssi) purjehtiminen, erilaisten ratojen kiertäminen, retkipurjehduksen taidot sekä paljon muuta!

Kurssin veneilyosiossa käydään läpi merenkulun ja turvallisen vesillä liikkumisen perusasioita, kuten merimerkkien tunnistamista, niiden mukaan ohjailua sekä veneilijän taitoja (kuten tärkeimmät veneilijän solmut). Purjehdustaitojen lisäksi kurssi tarjoaakin lapsille myös laajemmat taidot turvalliseen vesillä liikkumiseen.

Purjehduksen perusteita opetellaan vesillä hauskojen harjoitusten avulla, leikkien ja hauskaa pitäen. Jollan käsittelyn oppii kuin huomaamatta, ja pian vene pysyykin pienen kipparin hallinnassa. Harjoituksia tehdään rannassa, tehtäväradoilla, luokkahuoneessa ja tietysti vesillä. Sään salliessa, nautimme myös jollan kaatamisesta ja siihen uudelleen kiipeämisestä.

Päivämäärät ja hinnat

Alkeiskurssit:
3.–7.6.2024 (ma-pe) 280€ ILMOITTAUDU
10.–14.6.2024 (ma-pe) 280€ ILMOITTAUDU
17.–20.6.2024 (ma-to) 250€ ILMOITTAUDU
24.6.–28.6.2024 (ma-pe) 280€ ILMOITTAUDU
29.7.–2.8.2024 (ma-pe) 280€ ILMOITTAUDU
5.–7.8.2024 (ma-ke) 220€ ILMOITTAUDU

Jatkokurssit:
3.–7.6.2024 (ma-pe) 280€ ILMOITTAUDU
29.7.–2.8.2024 (ma-pe) 280€ ILMOITTAUDU
5.–7.8.2024 (ma-ke) 220€ ILMOITTAUDU

Kurssin hinta sisältää alv 10%.

Kurssille ilmoittaudutaan täyttämällä ilmoittautumistiedot ja maksamalla kurssimaksu Holvi.com:issa.  Ilmoittautumisesta ja maksusta tulee vahvistus sähköpostiin. Ilmoittautumisen yhteydessä kysytään kuvauslupa ja hyväksyntä rekisterin tietosuojaselosteesta, ks. alla.

Mitä tapahtuu

Aloitamme klo 9.00 ja lopetamme klo 16.30. Vesiltä tullaan viimeistään klo 16 mennessä. Keskellä päivää pidetään lounastauko, lounas kuuluu kurssin hintaan. Iltapäiväksi kannattaa pakata omat eväät mukaan.

Kullakin kurssilla on 3–5 ohjaajaa, osallistujamäärästä riippuen. Kurssi järjestetään, jos osallistujia on vähintään 7. EPSin ohjaajat on kaikki koulutettu turvallisuuteen. Kaikilla on SPV:n veneilijätutkinto.

Purjehduskoulun osallistujat tapaturmavakuutetaan järjestäjän puolesta. Mahdollisesta varustevakuutuksesta esim. puhelinta varten tulee huolehtia itse.

Lisätietoja:
Purjehduskoulun rehtori Linnea Lahtinen

linnea.lahtinen [at] espoonpursiseura.fi 040 4161892

Kuvauslupa:

Purjehduskoululaisen tunnistettavan kuvan (ilman nimeä) saa julkaista EPS purjehduskoulusta kertovissa yhteyksissä EPSin nettisivuilla ja/tai purjehduskoulun facebook-sivuilla. Kuvassa oppilas esitetään aina myönteisessä valossa ja purjehduskoulun arjelle merkittävissä tilanteissa.

Rekisterin tietosuojaseloste:

Lasten Purjehduskoulun toimitusehdot:

Lasten Purjehduskoulun järjestäjänä toimii Espoon Pursiseura ry (Y-tunnus: 1015253-4), myöhemmin EPS. Purjehduskouluun ilmoittautuminen tapahtuu täyttämällä maksun yhteydessä ilmoittautumislomake ja maksamalla kurssimaksu. Ilmoittautumisesta ja maksusta tulee vahvistus sähköpostiin. Ilmoittautuminen on sitova. Alaikäisen kurssilaisen puolesta ilmoittautumisen tekee huoltaja, ja hän on vastuussa ilmoittautumisesta, tietojen oikeellisuudesta ja maksuista. Kurssilaiselta edellytetään uimataitoa. Mahdollisista sairauksista, vammoista tai muista koulutukseen ja osallistumiseen vaikuttavista seikoista tulee neuvotella Purjehduskoulun vastuuhenkilön kanssa ennen ilmoittautumista.

Purjehduskoululaisille tarjotaan EPS:n puolesta käyttöön jolla ja pelastusliivit, keliin sopiva vaatetus tulee olla osallistujalla omasta takaa, myös sadekelin varalle. Pääsääntöisesti purjehduskoululaiset ovat vesillä jokaisena kurssipäivänä. Mikäli sääolosuhteiden vuoksi se ei ole mahdollista, järjestetään maissa kurssiohjelmaa tukevaa toimintaa.

Ilmoittautumisen peruuttaminen ja muuttaminen:

Peruuttaminen tulee tehdä viimeistään kaksi viikkoa ennen kurssin alkua, peruutusmaksu on tällöin 100 euroa. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista ei palauteta kurssimaksua. Kurssin vaihtaminen toiseen kurssiin on mahdollista, jos kursseilla on tilaa. Pyyntö vaihtamisesta tulee tehdä kaksi viikkoa ennen kurssia sähköpostilla Purjehduskoulun vastuuhenkilölle purjehduskoulu@espoonpursiseura.fi. Purjehduskoulun kurssi toteutetaan, jos kurssille ilmoittautuu ilmoitettu vähimmäismäärä. Purjehduskoululaiset on ryhmävakuutettu (tapaturmavakuutus) Espoon Pursiseuran puolesta.